Dimecres 15 juliol 2020

Cada any moren més de 100 persones de forma prematura per la contaminació dels vaixells a Barcelona, segons un estudi

Aplicar la normativa més estricta per als combustibles podria reduir la mortalitat un 15%

|

+Notícies

La Covid es pren com a excusa per allargar la concesió de les autopistes

La demanda de les empreses concessionàries de ser compensades per l'aturada de l'activitat provocada per les mesures de prevenció contra la Covid-19 semblaven expemporànies...

Ciutadans, PP i Barcelona pel Canvi deixen la comissió de regulació dels preus de lloguer

Ciutadans, PP i Barcelona pel Canvi han anunciat que abandonen la comissió de regulació dels preus de lloguer per la "falta de diàleg i...

L’IPC puja quatre dècimes a Catalunya al juny i se situa en el -0,6%

La taxa anual de l'Índex de Preus al Consum (IPC) va pujar quatre dècimes al juny a Catalunya i es va situar en el...

El Parlament demana aturar tota ampliació d’El Prat que causi un “augment il·limitat” de viatgers i impacte ambiental

La Comissió de Territori del Parlament ha instat el Govern a demanar al Ministeri de Foment que no tramiti qualsevol projecte d'ampliació de l'aeroport...

Chacón reclama “màxima sensibilitat” amb el teixit productiu lleidatà i promet ajuts directes i “fàcils de tramitar”

La consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha reclamat "màxima sensibilitat amb el teixit productiu" del Segrià i ha promès que els ajuts que...

L’Ajuntament de Barcelona avisa 14 grans tenidors que si no lloguen prop de 200 pisos buits els pot expropiar

L'Ajuntament de Barcelona ha enviat 194 requeriments a 14 grans tenidors perquè els posin a lloguer sota l'amenaça que si no ho fan el...

+Llegits

Fruita amb Justícia Social reclama inspeccions en empreses fruiteres per evitar vulneracions de drets socials i laborals

Fruita amb Justícia Social insta la Inspecció de Treball a dur a terme inspeccions d'ofici en totes les empreses fruiteres i també en escorxadors....

Torra sobre el dèficit d’inversió a Catalunya: “M’ha estranyat que la classe empresarial no es revoltés”

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha demanat la "complicitat" del sector empresarial en la "lluita" pels recursos. En la presentació de la...

La CE preveu que el consum de vi caigui un 7% aquest any per la covid-19 i que les exportacions disminueixin en un 6%

La pandèmia de la covid-19 fa caure el consum de vi un 7% aquest any, mentre que les exportacions també disminueixen en un 6%....

La “por” a rebrots com el del Segrià fa anul·lar reserves als hotels de costa

El repunt de la covid-19 al Segrià està provocant un degoteig de cancel·lacions de reserves als hotels de la costa. El sector lamenta que...

La Covid es pren com a excusa per allargar la concesió de les autopistes

La demanda de les empreses concessionàries de ser compensades per l'aturada de l'activitat provocada per les mesures de prevenció contra la Covid-19 semblaven expemporànies...

La CEOE i Cepyme qualifiquen l’avantprojecte de llei sobre el teletreball d'”erràtic” i “desequilibrat”

Ja tenim un altre cavall de batalla: la regulació del teletreball. Com sempre, la vida va pel davant i el teletreball, fins fa poc...

Aplicar la normativa més estricta per als combustibles dels vaixells podria reduir la mortalitat prematura un 15%, segons un treball liderat pel CSIC, que analitza l’impacte de la contaminació marítima sobre la salut dels ciutadans en vuit ciutats europees costaneres: Barcelona, Nicòsia, Brindisi, Atenes, Venècia, Melilla, Msida i Gènova. A la capital catalana moren més de 100 persones cada any, segons els investigadors.

El treball, una revisió d’estudis de contaminació i epidemiològics dels darrers anys, avalua com aquest impacte es pot reduir amb l’aplicació de la nova normativa sobre combustibles de la convenció internacional per a la prevenció de la contaminació per vaixells (MARPOL, en les seves sigles en anglès). La normativa, que acaba d’entrar en vigor aquest any 2020, posa un límit més estricte a la concentració de sofre en els combustibles per a vaixells, que no ha de ser superior al 0,5% (enfront el 3,5% permès fins ara). En aquest estudi, publicat a la revista ‘Environment International’, han participat també investigadors de sis institucions d’Itàlia, Finlàndia, Estats Units i Austràlia.

Publicitat

Una de les conclusions de l’estudi és que, a llarg termini, l’exposició a contaminació per partícules PM2,5 procedents dels vaixells suposa un balanç global de 430 morts prematures cada any en el conjunt de les vuit ciutats estudiades (equivalent a 5,5 morts prematures a l’any per cada 100.000 habitants). L’impacte és més gran en les ciutats més grans, Barcelona i Atenes, en què es comptabilitzen més de 100 morts prematures cada any per aquesta contaminació, mentre que la xifra descendeix a diverses desenes en el cas de Nicòsia, Brindisi, Venècia, Melilla, Msida i Gènova.

Els resultats es comparen amb els obtinguts per altres investigadors per a altres fonts de contaminació urbana. Enfront de les 5,5 morts prematures per any per cada 100.000 habitants estimades en aquest estudi, altres estudis previs han estimat que el trànsit rodat és responsable de 28,5 morts prematures per cada 100.000 habitants a la ciutat sueca de Malmö i de 26 morts prematures per cada 100.000 habitants a la ciutat suïssa de Lausanne-Morges.

- Publicitat-

Per tant, diuen els científics, tot i que la mortalitat prematura atribuïble a les emissions dels vaixells és significativa, és menor que la deguda a les emissions del trànsit rodat en zones urbanes.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

666
1,114