Dissabte 25 juny 2022

Barcelona Energia duplica els clients el 2021, supera els 10.000 i més de la meitat ja són privats

L'energètica pública ja és la desena major comercialitzadora de l'àrea metropolitana

|

Barcelona Energia, la comercialitzadora pública d’electricitat 100% renovable participada per l’Ajuntament de Barcelona i l’AMB, tanca el darrer exercici amb un creixement de clients del 38%. La tendència a l’alça ha suposat arribar als més de 10.200 punts de subministrament el mes d’abril de 2022. En aquesta línia destaca l’increment d’usuaris privats i d’empresa després que, en aquest darrer any, l’acumulat dels punts privats ha estat d’un 103% superior al 2020, cosa que suposa doblar la cartera de clients per tercer any consecutiu. La part d’usuaris privats ha registrat un augment del 89%, mentre que la d’empreses ha estat del 483%.

El pes dels punts privats representa el 51% del total de la cartera de clients, un percentatge que per primera vegada supera els punts de subministrament a edificis públics vinculats a l’Ajuntament de Barcelona. En el conjunt de l’any, la xifra de negoci amb què va tancar la comercialitzadora pública va ser entorn els 26,4 milions d’euros, el que suposa més de l’11% dels ingressos que va registrar en l’anterior exercici. Aquestes xifres positives de creixement no s’han pogut reflectir en el recompte de beneficis degut als constants increments en el preu de l’electricitat del 2021.

La comercialitzadora pública tanca l’any situant-se entre el top 10 de comercialitzadores dins l’àrea metropolitana seguint amb el seu compromís d’oferir un model energètic 100% renovable i sostenible a tots els seus usuaris, impulsant un model energètic basat en l’eficiència, la generació d’energies renovables i la participació ciutadana. Tota aquesta informació s’ha transmès en detall a tots els seus usuaris a l’assemblea anual del 9 de juny passat

Iu Gallart, director de Barcelona Energia, s’ha mostrat “molt satisfet de la resposta rebuda tant pels ciutadans com les pimes i grans empreses que s’han adherit al servei”. “La nostra vocació és estar al servei de la ciutadania amb un producte tan essencial com és el de l’energia, i ho fem des de la qualitat i la transparència”, ha afegit.

Gallart recorda que l’objectiu de la comercialitzadora pública no és el benefici econòmic ja que no ha de repartir dividends i puntualitza que “gràcies a aquest valor, s’ha pogut fixar una estratègia comercial que ha permès que les fluctuacions de preu al mercat de l’electricitat hagin tingut el mínim impacte en la factura dels usuaris de Barcelona Energia” i senyala que “s’ha constatat que els increments més elevats en el nombre de contractacions han coincidit justament en els mesos en què el cost de l’energia ha estat més acusat”. Després d’aquest exercici, el benefici acumulat des de l’any de la seva posada en marxa de l’empresa pública està en els 800.000 euros.

2021, un any d’expansió i de nous projectes
Barcelona Energia ha dissenyat un pla de creixement seguint la seva missió de contribuir cap a un model de transició energètica amb el compromís de realitzar una gestió de l’energia com un servei públic. Amb aquest objectiu, l’empresa pública va signar un conveni amb la Federació de Mercats Municipals de Barcelona (FEMM) i l’Institut Municipal de Mercats per millorar l’eficiència energètica dels mercats de la ciutat i generar un estalvi econòmic als seus comerciants. Des de l’arrencada de la iniciativa, Barcelona Energia ha analitzat el 60% de les factures dels comerços dels 27 mercats municipals que així ho han sol·licitat, generant-los un estalvi anual de 86.000 euros, el que equivaldria a uns 250 euros per comerciant.

En paral·lel, seguint amb el propòsit d’aconseguir una transició energètica efectiva, Barcelona Energia ha potenciat la seva estratègia comercial per impulsar l’ús de plaques fotovoltaiques entre la població amb el seu servei d’autoconsum claus en mà.

A tot això, la comercialitzadora pública ha posat a disposició de tots els seus usuaris la realització d’un estudi personalitzat periòdic sobre el consum elèctric generat durant els últims mesos, amb l’objectiu de conèixer detalladament les necessitats de cada usuari i assessorar-lo per reduir el preu de la factura de la llum. Barcelona Energia ha pogut detectar que el 27,5% de les persones usuàries són candidates a realitzar un canvi de potència, el qual generaria un estalvi d’uns 75.386,13 euros en total.

El juny del 2021 Barcelona Energia va assolir una nova fita dins la seva trajectòria: la possibilitat que els ajuntaments dels 36 municipis metropolitans es poguessin adherir al servei de la subministradora pública. Aquesta iniciativa, que s’emmarca dins el pla Clima i Energia 2030, l’estratègia climàtica metropolitana, ha aconseguit que en aquests moments un total de 14 ajuntaments hagin anunciat la seva adhesió a Barcelona Energia.

Totes les iniciatives, no només van enfocades a generar un estalvi econòmic, sinó que també suposen una reducció en l’impacte mediambiental d’acord amb els valors amb què es fonamenta Barcelona Energia. Només el 2021, la comercialitzadora pública ha subministrat 219.101.000 KWh, una dada que ha suposat un estalvi en emissions de CO2 equivalent a gairebé 30 tones. En el global des de la seva fundació, el subministrament ha estat de prop de 640.000.000 KWh, equivalent a 110 tones d’estalvi en emissions de CO2.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,525