Diumenge 31 maig 2020

Barcelona adjudica definitivament les llicències de motos i bicis d’ús compartit i estudia oferir més permisos al juliol

12 empreses oferiran motocicletes amb fins a 580 permisos i 7 companyies operaran amb 630 bicicletes com a màxim

|

+Notícies

Brussel·les proposa destinar 7.700 MEUR del fons de recuperació per la covid-19 a reforçar els sistemes sanitaris

Brussel·les proposa destinar 7.700 milions d'euros del fons de recuperació europeu per la covid-19 a reforçar els sistemes sanitaris. Sumats als 1.700 milions d'euros...

Grifols invertirà 130 MEUR en la construcció d’una nova planta de producció a Lliçà del Vallès

Grifols invertirà almenys 130 MEUR en la construcció d'una nova planta de producció a Lliçà de Vall (Vallès Oriental) per impulsar el creixement de...

L’hotel Alimara tanca diumenge la seva etapa com a hotel salut després d’acollir 250 professionals sanitaris

L'hotel Alimara, que pertany al Campus de Turisme, Hoteleria i Gastronomia (CETT), tancarà diumenge la seva etapa com a hotel salut després d'haver acollit...

Pacheco avisa l’Aliança: “Aturarem les plantes de producció de Renault”

El secretari general de CCOO a Catalunya, Javier Pacheco, ha advertit aquest divendres que els treballadors faran "pressió" i aturaran les plantes de producció...

Les plantilles d’ICL a Súria i Sallent deixen enrere l’ERTO i reprenen la plena activitat a partir de dilluns

ICL dona per acabat l'ERTO a què va sotmetre els treballadors de les plantes de Súria i Sallent el passat 25 de març. La...

La Diputació de Barcelona destina gairebé 7 milions d’euros a la prevenció d’incendis forestals

La Diputació de Barcelona destinarà aquest any 6,9 milions d'euros a la prevenció d'incendis forestals. D'aquest import, 2.784.725 d'euros es faran servir per reparar...

+Llegits

Els usuaris del bus urbà a Barcelona pugen un 30,8% respecte a la setmana passada amb la fase 1

Els usuaris del bus urbà a Barcelona han crescut de forma exponencial amb l'entrada en vigor de la fase 1, arribant dimarts a un...

NISSAN: La dreta carrega contra tot i tothom

S'obre la veda i tenim barra lliure per despotricar respecte l'anunci de tancament de NISSAN. CIUDADANOS Lorena Roldán, líder de C's al Parlament de Catalunya: "Espero...

Alemanya rescata Lufthansa amb 9.000 milions d’euros

El govern alemany rescata l'aerolínia Lufthansa amb un paquet extraordinari de 9.000 milions d'euros arran de les pèrdues ocasionades per la crisi del coronavirus,...

CCOO diu que Nissan no pot “incomplir” els acords i “enganyar” treballadors i administracions

Comissions Obreres ha recordat a Nissan que no pot "incomplir" els acords amb treballadors i institucions després que acordessin amb els sindicats una reducció...

La contaminació de l’aire provoca danys en zones cerebrals vinculades a l’Alzheimer

La contaminació de l'aire provoca danys en zones cerebrals vinculades a l'Alzheimer, segons un estudi liderat pel Barcelonaβeta Brain Research Center de la Fundació...

Foment i PIMEC criden les administracions a retenir Nissan i demanen reactivar el pla nacional de l’automòbil

Les patronals catalanes han reaccionat a l'anunci de NISSAN Europa de tancar le seves plantes aa Espanya FOMENT DEL TREBALL Foment del Treball ha demanat un...

L’Ajuntament de Barcelona ha adjudicat definitivament les llicències de motos i bicis d’ús compartit. En total, el consistori ha atorgat 3.975 permisos per a bicicletes i 6.958 llicències per a motocicletes. Tenint en compte que la mobilitat a la ciutat ha canviat per l’impacte de la pandèmia de la covid-19, el consistori estudia incrementar l’oferta d’aquests dos serveis de mobilitat compartida durant la primera quinzena de juliol, ha explicat en una roda de premsa la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, que no ha donat una xifra exacte de a quin nombre total de llicències preveuen arribar. Al llarg del procés s’han descartat o retirat 9 empreses del concurs per operar les motos i 3 del procediment per prestar servei de bicicleta.

Les 21 empreses acceptades inicialment oferir el servei de ‘motosharing’ han passat a 12. Finalment s’han concedit un total de 4.176 llicències a les marques que han passat el procés de selecció, rebent cada una, d’entrada, 348 llicències per tres anys i quedant així autoritzades a desplegar la seva activitat a la ciutat.

Publicitat

Els permisos que no han pogut ser adjudicats fins a arribar al total de 6.958 es repartiran de forma provisional entre guanyadors del concurs per evitar que quedin llicències sense operar. Amb aquest procediment cada operador podria incrementar llicències i arribar a obtenir-ne fins a 580. “No volem que ni una sola llicència quedi sense operar en uns moments en què necessitem aquests tipus de motos i bicis a l’espai públic”, ha dit Alarcón, que ha puntualitzat que el repartiment de les llicències sobrants “serà de caràcter temporal i revocable en qualsevol moment”.

Han passat el procés algunes empreses que ja operaven a la ciutat com Scoot, Cooltra, Yego Urban Mobilty o Acciona Mobility. A més, han guanyat llicències Tucycle bikesharing, Avant Fullstep, Mobilitas Futurus, Talban Krup, Tirkil Invest, Oiz Ridesharing, Eco-logia Turismo Sostenible i Respiro. En canvi, no ha passat el concurs Movo, de Cabify.

- Publicitat-

D’aquesta manera, s’incrementen el nombre de llicències que tindrà cada operador. Aquest canvi arriba després de mesos de crítiques de les companyies que dominen el servei a Barcelona. Empreses com Cooltra, que comptava amb unes 1.300 motos d’ús compartit a Barcelona, van criticar el concurs municipal en considerar-lo insuficient el nombre de llicències que fixava com a màxim per la ciutat.

De la mateixa manera, de les 10 companyies que es van presentar inicialment per a oferir bici compartida han passat el procés de selecció 7 empreses. D’aquestes, tres operaran tots dos serveis: Yego, Cooltra i Scoot. Competiran amb ells Smart Cycles, Boltest Txfy, Jump Bicycles Spain, i Idrik Spain.

Les empreses que han superat el concurs en l’apartat de bicicletes rebran, d’entrada, 472 llicències cada una, a excepció de Yego Urban Mobility que en rep 200. L’escreix sobrant fins a arribar als 3.975 permisos s’adjudicarà de manera proporcional i temporalment entre les empreses que hi estiguin interessades, de manera que cada una pot arribar a obtenir-ne fins a 630.

L’atorgament de la llicència va condicionada al pagament de la taxa municipal fixada en 71,51 euros anuals i per vehicle. Les motos i bicis hauran de tenir un número d’identificació únic i visible.

Un cop publicat definitivament el resultat del concurs, els adjudicataris disposen de 30 dies per desplegar les flotes a l’espai públic.

Ampliació de permisos
L’Ajuntament de Barcelona considera que la mobilitat compartida pot ser “una alternativa per garantir el dret a la mobilitat” i més en un moment en el qual la manera com es desplaça el ciutadà ha canviat molt. Tenint en compte que no es preveu que la capital catalana pugui rebre molts turistes aquest any, el consistori creu que l’espai públic estarà menys saturat i tindrà “més capacitat d’absorció” de places d’aparcament de motos i bicis compartides. Alhora, el govern municipal també vol que sigui possible que els usuaris de Barcelona puguin fer servir aquestes motocicletes i bicicletes compartides en ciutats veïnes i està estudiant amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) un mecanisme per a fer-ho possible.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

667
1,088