Dimecres 1 desembre 2021

Arrenca l’Automobile més electrificat amb una vintena de marques presentant les seves novetats

S'hi apleguen 23 marques com BMW, Renault, Seat o Nissan que presentaran les seves novetats

|

L’Automobile ha arrencat aquest dijous amb l’electrificació dels vehicles com una de les principals atraccions del saló. Es tracta d’una de les grans fires clàssiques a Barcelona que recupera el públic després de la pandèmia. S’hi apleguen 23 marques com BMW, Renault, Seat o Nissan que presentaran les seves novetats als pavellons 1 i 8 de la Fira a Montjuïc, fins al 10 d’octubre. El president del Saló, Enrique Lacalle, s’ha remès a l’eslògan “torna la il·lusió” per exemplificar la importància de la fira per a la cuitat. “És un saló molt de Barcelona, té 102 anys d’història”, ha subratllat Lacalle en declaracions a l’ACN, que ha situat l’Automobile com el saló de referència a Europa. Durant la fira, es presentaran 14 primícies mundials.

“Som el primer saló d’Europa”, ha destacat Lacalle instants després de l’obertura de l’Automobile, que aquest dijous i divendres estarà dedicada a la premsa i als professionals del sector. En aquest sentit, ha recordat que en el saló de Munic celebrat fa unes setmanes s’hi van reunir set marques mentre que a Barcelona n’hi haurà 23. No hi seran, però, marques de renom com Volkswagen, Ferrari, Porsche o Tesla.

Respecte a l’electrificació del sector, Lacalle ha admès que encara falten infraestructures de càrrega “si volem que el cotxe elèctric comenci a funcionar i sigui majoritari”. D’altra banda, Lacalle ha apuntat com un altre dels problemes del sector a l’Estat l’envelliment del parc públic, que supera els 13 anys davant els deu de mitjana a la Unió Europea.

També planarà sobre el saló l’actual manca de microxips que tants problemes està causant en la producció de vehicles i en el manteniment de les vendes i els estocs de les marques. Sobre aquesta qüestió, Lacalle ha cridat les marques europees i nord-americanes a fabricar aquests components, així com les bateries, en ubicacions més pròximes i no haver de dependre de països llunyans.

“Tornar a enamorar-se del cotxe”
Els organitzadors del saló són conscients dels canvis d’hàbits dels ciutadans respecte el cotxe de propietat i és per això que el president de l’Automobile, Enrique Lacalle, ha demanat als més joves que tornin a “enamorar-se” del cotxe. “El cotxe és llibertat i aventura. Estic convençut que un Automobile com aquest pot animar olta gent a comprar un cotxe”, ha afegit el seu president, que ha subratllat que també és el saló de la mobilitat. Com en d’altres ocasions, la inauguració comptarà amb el rei Felip VI, que en aquesta ocasió estarà acompanyat del president del govern espanyol, Pedro Sánchez.

La cita arriba uns mesos tard després abans de l’estiu es decidís, d’acord amb el sector, l’ajornament fins al setembre per donar temps a les marques a participar-hi i així “dinamitzar l’activitat en un moment clau per a la indústria del motor”, amb la presentació de vehicles i altres propostes comercials. Està previst que les marques que assistiran al saló ofereixin preus atractius per compensar les llargues llistes d’espera causades per la crisi dels semiconductors, que afecta tota la indústria de l’automoció europea, segons va explicar el director de Negoci Internacional de Fira, Ricard Zapatero, el dia de la presentació.

Les avingudes Reina Maria Cristina i Rius i Taulet tindran un espai dedicat als aficionats que vulguin prova algunes de les novetats que es presenten al saló. A més, l’emblemàtic circuit de Montjuïc serà el banc de proves on els aficionats al motor podran familiaritzar-se i provar els cotxes. L’esdeveniment també apostarà per la innovació en l’àmbit del transport urbà i comptarà amb firmes de l’ample ecosistema de la mobilitat com smou i Mapfre. A més, Automobile Barcelona ha preparat la zona Urban Mobility, ubicada a la plaça de l’Univers.

L’Automobile és una de la quarantena de fires que té previst celebrar Fira de Barcelona, moltes amb presència de públic. Abans, ja n’hi ha hagut d’altres, com el B-Travel a principis d’estiu, que va rebre la visita d’unes 10.000 persones o d’altres més especialitzats com l’ISE i el Mobile World Congress, en aquest cas amb 20.000 assistents presencials i estrictes controls anticovid. En el cas de l’Automobile, no serà necessari PCR ni antígens per accedir al recinte de Fira de Barcelona.

Publicitat

Segueix-nos

680
1,495