divendres, 16 novembre 2018

Alguaire reorienta la seva activitat per convertir-se en l’aeroport industrial de Catalunya

L'aterratge d'una escola de pilots ha permès a la instal·lació lleidatana registrar un total de 1.000 operacions durant el mes d'octubre, enfront de les 189 de l'any passat en aquesta franja de temps

|

Els gestors de l’aeroport de Lleida – Alguaire, Aeroports de Catalunya, volen reorientar la seva activitat, d’aquí l’aterratge de l’empresa lituana BAA Training, escola de pilots d’aviació líder a Europa i que ha escollit l’aeròdrom lleidatà com una de les seves bases al vell continent.

Els vols comercials no desapareixen, Air Nostrum gestiona el trajecte entre Lleida i Palma de Mallorca dos cops per setmana i també cal tenir en compte l’arribada d’esquiadors a l’hivern, però l’arribada de quaranta estudiants fins a finals d’any permetrà que l’aeroport superi les 1.000 operacions. Una xifra sensiblement superior a les 189 maniobres de l’octubre de l’any passat.

   

Egle Vaitkeviĉiūté, consellera delegada de BAA Training i Isidre Gavín, secretari de Mobilitat i Infraestructures / ACN

“Consolidem la nostra aposta per ser un aeroport de formació, industrial i tecnològic per a complementar la seva activitat comercial”, afirma Isidre Gavín, secretari d’Infraestructures i Mobilitat, sobre l’arribada de BAA Training. L’aeroport de Lleida – Alguaire ha ampliat l’operativitat de la torre de control els set dies de la setmana.

BAA Training ha generat tres llocs de treball per persones del territori i de personal propi, procedent de Lituània, ha portat a Catalunya 20 persones que faran la formació als estudiants. “Només hem tingut facilitats des de la nostra arribada per part de les autoritats i ara volem contactar amb empreses locals perquè ens ajudin a cobrir les necessitats dels nostres estudiants i treballadors”, afirma Egle Vaitkeviĉiūté, consellera delegada de l’empresa bàltica.

A l’aeroport d’Alguaire, els estudiants realitzaran la seva formació amb 11 aeronaus; concretament els models Tecnam 202 monomotor, Cessna 172 monomotor i Tecnam 206 bimotor. El cost de la formació se situa entre els 68.000 i 78.000 euros.

Publicitat

Seguiu-nos a: