Divendres 23 abril 2021

Aena rebaixa fins a un 65% el preu del lloguer de naus i oficines aeroportuàries per la crisi del coronavirus

L'ens aeroportuari ha signat l'acord amb la patronal logística UNO i s'aplicarà del 15 de març al 31 de maig

|

Aena s’ha compromès a reduir fins a un 65% el preu del lloguer de naus i oficines aeroportuàries en una mesura que busca esmorteir l’impacte negatiu al sector per la crisi del coronavirus. L’ens aeroportuari ha rubricat l’acord amb la patronal logística UNO i s’aplicarà de manera retroactiva des del 15 de març fins al 31 de maig, segons ha informat UNO i ha confirmat Aena. L’exempció d’un 65% dels lloguers afecta els edificis d’oficines i serveis generals que Aena té arrendats a empreses vinculades a la càrrega aèria als aeroports de Madrid, Barcelona i València, a les terminals de càrrega de primera i segona línia, així com a magatzems, naus de càrrega, plataformes logístiques i terrenys pavimentats, sense pavimentar i urbanitzats.

L’únic requisit que exigirà Aena és que l’empresa beneficiària de l’exempció estigui al corrent de pagaments amb el gestor aeroportuari. En aquesta mateixa línia, Aena aplicarà un procediment extraordinari de pagaments, que permetrà a les empreses sol·licitar l’ajornament de les factures de lloguer i d’estacionament d’aeronaus després del 14 de març. Dos mesures que són complementàries i no excloents, segons l’Organització Empresarial de Logística i Transport UNO, que especifica que en els propers dies es realitzaran les modificacions contractuals oportunes a mesura que arribin les sol·licituds. “Agraïm la sensibilitat d’Aena amb les empreses del sector”, ha assenyalat el president de la patronal logística UNO, Francisco Aranda.

“Es tracta d’una notícia molt positiva per al sector de la càrrega aèria, que ha vist reduïda notablement la seva activitat durant les dues últimes setmanes”, ha corroborat Aranda. La patronal de la logística afirma que ara més que mai el sector necessita màxima agilitat en els tràmits administratius i en la gestió dels slots per als avions de càrrega. “Donada la situació d’emergència sanitària, també hem reclamat a les autoritats aeroportuàries que no cobrin els slots d’aquells avions que transportin productes farmacèutics o sanitaris”, ha avançat el president de la patronal logística UNO.

Un -38,5% menys de transport de mercaderies a l’Aeroport de Barcelona
El sector de la càrrega aèria ha passat de créixer a un ritme de fins al 10% al febrer a reduir els tràfics fins a un -26% al març. “Travessem una situació molt delicada. La gran majoria de la càrrega aèria transportada es movia a les bodegues dels avions de passatgers”, ha reconegut Aranda. La xarxa d’aeroports estatals ha vist reduït el seu volum d’operacions a la meitat en el conjunt del mes de març, però les dades de l’última quinzena reflecteixen que les operacions vinculades al passatge han quedat reduïdes a mínims, i les de càrrega, exclusivament a material sanitari o farmacèutic. El tràfic de mercaderies s’ha reduït quasi un -30% al març però serà força superior a l’abril.

Concretament, a l’Aeroport de Barcelona-El Prat, s’ha reduït un -38,5% el volum de transport aeri de mercaderies aquest març del 2020 (poc més de 10 milions de quilos) en comparació al març del 2019, mentre que la caiguda del nombre d’operacions ha estat més pronunciada de fins al -46,7% (i un total de només 13.846 en aquest tercer mes de l’any).

Segueix-nos

680
1,474