Dissabte 16 octubre 2021

Aena proposa una inversió de 1.500 MEUR l’ampliació de l’aeroport del Prat

L'empresa ha aprovat un nou DORA II que haurà de passar pel Consell de Ministres al voltant del setembre

|

El consell d’administració d’Aena va aprovar aquest dimarts una nova proposta de Document de Regulació Aeroportuària per al període 2022-2026 –conegut com el DORA II- que preveu un volum d’inversions de 2.250 MEUR. Per a l’ampliació de l’aeroport del Prat, amb la construcció de la nova terminal satèl·lit i l’allargament de la tercera pista, es preveu una inversió total de 1.500 MEUR repartida entre aquest pla DORA II i sobretot el DORA III, a partir del 2027. Les obres, per tant, no començarien almenys fins al 2024 o 2025. Fa uns dies, el president d’Aena, Maurici Lucena, ja va avisar que les obres de la nova terminal, que inicialment havia d’entrar en funcionament el 2026, s’endarreririen uns tres anys com a conseqüència de la pandèmia. Aquesta proposta, que s’ha elaborat després de les converses entre l’ens gestor i les companyies aèries i altres agents del sector i en funció de les previsions de l’activitat per als pròxims anys, es traslladarà a la Direcció General d’Aviació Civil, i posteriorment, cap al setembre, s’ha d’aprovar en Consell de Ministres.

En un fet rellevant a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), Aena projecta unes estimacions de 1.218 milions de passatgers per al pròxim quinquenni, uns càlculs elaborats a partir dels escenaris previstos per ACI, IATA o Eurocontrol. En concret, espera 184,6 milions de passatgers el 2022; 229,5 milions del 2023; 255 milions el 2024; 269,8 milions el 2025 i 279,1 milions el 2026, confirmant així una tendència creixent després que aquest any s’hagi tocat fons.

Segueix-nos

680
1,487