Diumenge 16 maig 2021

Adif licita les obres per implantar l’ample estàndard al tram entre Castelló i Vandellòs del corredor mediterrani

També adjudica la redacció del projecte per integrar el tram clausurat entre l'Hospitalet de l'Infant i PortAventura

|

Adif Alta Velocitat ha licitat les obres per la implantació de l’ample estàndard al tram entre Castelló i Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant (Baix Camp) del corredor mediterrani per un import superior als 81 MEUR. Les obres de la via i electrificació es divideixen en dos contractes. Un per al tram entre Castelló i Vinaròs (48 MEUR) i l’altre pel que va de Vinaròs a Vandellòs (33,7 MEUR). El termini d’execució estimat és de divuit mesos. Els projectes pretenen implantar l’ample estàndard mitjançant un canvi en l’ample de via en aquest tram, d’uns 150 quilòmetres, i es passarà de l’actual 1.668 mm als 1.435 mm. S’intervindrà a la plataforma, superestructura i electrificació.

En el tram entre Vinaròs i Vandellòs també es farà una actuació similar al ramal de Tortosa. A les estacions d’Ulldecona, l’Aldea-Amposta i l’Ametlla de Mar s’executaran noves rampes al final de l’andana i se n’ampliarà l’amplada. També es col·locaran andanes provisionals annexes a les existents a l’Aldea-Amposta i l’Ametlla de Mar.

Paral·lelament, Adif també ha adjudicat el contracte de serveis per la redacció del projecte per integrar el tram ferroviari clausurat entre l’Hospitalet de l’Infant i PortAventura als respectius municipis per on transcorre. El farà la Unió Temporal d’Empreses (UTE) formada per Everis Ingeniería i Inse Rail, per un import de 379.828,49 euros i té un termini estimat de redacció d’onze mesos. El document contemplarà actuacions de caràcter ambiental, d’adequació i millora dels drenatges i de la plataforma, així com de millora de la permeabilitat del trànsit rodat i de vianants. Es tracta de les accions que s’hauran de fer a l’espai on hi ha les vies ferroviàries un cop es desmantellin.

L’àmbit d’actuació és de 29 quilòmetres i afecta els termes municipals de Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Mont-roig del Camp, Vinyols i els Arcs, Cambrils i Salou. Aquest projecte té el seu origen en la Declaració d’Impacte Ambiental (DIA) associada al corredor mediterrani, que estableix l’obligació de desmantellar tots els elements de la via. Així, Adif ja va fer un estudi sobre l’efecte barrera que la via en desús genera als municipis. El projecte que s’ha adjudicat, doncs, haurà de definir les actuacions a fer a l’espai que quedarà un cop es retirin les vies i com s’integrarà per a l’ús cívic de les poblacions.

Segueix-nos

680
1,491