Dimecres 15 juliol 2020

Adif comença el trasllat de les vies de la línia Barcelona-Mataró a l’estació de La Sagrera

Està previst que els trens circulin per l'interior de l'estructura el pròxim mes de novembre

|

+Notícies

La Covid es pren com a excusa per allargar la concesió de les autopistes

La demanda de les empreses concessionàries de ser compensades per l'aturada de l'activitat provocada per les mesures de prevenció contra la Covid-19 semblaven expemporànies...

Ciutadans, PP i Barcelona pel Canvi deixen la comissió de regulació dels preus de lloguer

Ciutadans, PP i Barcelona pel Canvi han anunciat que abandonen la comissió de regulació dels preus de lloguer per la "falta de diàleg i...

L’IPC puja quatre dècimes a Catalunya al juny i se situa en el -0,6%

La taxa anual de l'Índex de Preus al Consum (IPC) va pujar quatre dècimes al juny a Catalunya i es va situar en el...

El Parlament demana aturar tota ampliació d’El Prat que causi un “augment il·limitat” de viatgers i impacte ambiental

La Comissió de Territori del Parlament ha instat el Govern a demanar al Ministeri de Foment que no tramiti qualsevol projecte d'ampliació de l'aeroport...

Chacón reclama “màxima sensibilitat” amb el teixit productiu lleidatà i promet ajuts directes i “fàcils de tramitar”

La consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha reclamat "màxima sensibilitat amb el teixit productiu" del Segrià i ha promès que els ajuts que...

L’Ajuntament de Barcelona avisa 14 grans tenidors que si no lloguen prop de 200 pisos buits els pot expropiar

L'Ajuntament de Barcelona ha enviat 194 requeriments a 14 grans tenidors perquè els posin a lloguer sota l'amenaça que si no ho fan el...

+Llegits

Chacón reclama “màxima sensibilitat” amb el teixit productiu lleidatà i promet ajuts directes i “fàcils de tramitar”

La consellera d'Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, ha reclamat "màxima sensibilitat amb el teixit productiu" del Segrià i ha promès que els ajuts que...

Torra sobre el dèficit d’inversió a Catalunya: “M’ha estranyat que la classe empresarial no es revoltés”

El president de la Generalitat, Quim Torra, ha demanat la "complicitat" del sector empresarial en la "lluita" pels recursos. En la presentació de la...

La Covid es pren com a excusa per allargar la concesió de les autopistes

La demanda de les empreses concessionàries de ser compensades per l'aturada de l'activitat provocada per les mesures de prevenció contra la Covid-19 semblaven expemporànies...

FemVallès reclama el nou túnel d’FGC de connexió amb Barcelona

La plataforma socioeconòmica per la promoció del Vallès, FemVallès, reivindica la "importància" del nou túnel de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya que el...

El Port de Barcelona rumia aprovar l’Hermitage sense l’aval de Colau

El Port de Barcelona no vol perdre el projecte del Museu Hermitage. La presidenta del port, Mercè Conesa, ha insistit que defensarà fins al...

Ciutadans, PP i Barcelona pel Canvi deixen la comissió de regulació dels preus de lloguer

Ciutadans, PP i Barcelona pel Canvi han anunciat que abandonen la comissió de regulació dels preus de lloguer per la "falta de diàleg i...

Adif Alta Velocitat ha iniciat els treballs previs per traslladar les vies d’ample convencional de la línia Barcelona-Mataró a l’interior de la futura estació intermodal de La Sagrera. Els treballs s’han posat en marxa un cop finalitzat el procés d’excavació del recinte de l’estació -amb la retirada d’1,5 milions de m3 de terra i materials-, la finalització de la llosa de fondo –de 2,5 metres d’espessor de formigó armat- i el forjat que cobreix una superfície de 3,5 hectàrees al nivell de Rodalies. També s’han executat més de 82.000 m2 de pantalles. El nou traçat té una longitud d’1,98 quilòmetres des del triangle ferroviari fins la boca del túnel d’accés a l’estació del Clot-Aragó i hauria d’estar operatiu el pròxim novembre.

En el nou traçat, la via descendirà en via doble fins l’interior de l’estructura de l’estació mitjançant una rampa del 3%, que en el futur estarà completament soterrada, donant continuïtat per la banda de Sants a la infraestructura subterrània que actualment finalitza sota el carrer Espronceda.

Publicitat

A l’interior de l’estació, mitjançant el muntatge de via en placa de formigó, s’estan construint les quatre vies de la línia Barcelona-Mataró, de les que dues seran vies generals i dues d’estacionament. En total, es col·locaran 9,896 metres de carril i 11 desviaments o canvis d’agulla.

Un cop completat el trasllat, prosseguiran les obres dels projectes d’accessos i estructura de l’estació amb l’execució de les següents fases: la primera d’elles correspondrà al trasllat de les vies del corredor d’ample convencional Barcelona-Granollers i la posterior, a la col·locació a la seva posició definitiva de les vies de la línia d’alta velocitat.

- Publicitat-

Procés de trasllat
El procés de trasllat de les vies comportarà que el pròxim 25 de juliol s’hagi d’interrompre el trànsit ferroviari al sector durant un període de 48 hores, durant el qual es traslladarà la via 2 un màxim de cinc metres en una longitud de 200 metres i s’instal·larà un desviament provisional.

D’aquesta manera, en un tram aproximat d’1,7 quilòmetres, la línia Barcelona-Mataró disposarà de via única durant uns tres mesos i mig amb l’objectiu que els trens circulin per l’interior del nou traçat sense parades a partir del pròxim mes de novembre.

Amb aquesta planificació serà possible mantenir el tràfic de trens en les línies R1 i RG1 de Rodalies tot i que es reduirà de forma significativa la capacitat operativa. Per això s’establiran plans alternatius per garantir la mobilitat dels usuaris.

- Publicitat-

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Segueix-nos

666
1,114