Divendres 4 desembre 2020

Ábalos no pot assegurar que el corredor mediterrani estigui enllestit el 2025

El setembre del 2018, ja va afirmar en un acte organitzat pels mateixos empresaris que estaria en funcionament el 2021

|

El ministre de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, espera que el corredor mediterrani estigui acabat l’any 2025. Així ho ha reiterat en un acte empresarial organitzat per la plataforma #Quierocorredor aquest dijous a València. Ábalos ha detallat que els Pressupostos Generals de l’Estat preveuen 1.982 milions d’euros per al corredor mediterrani. “És una xifra molt important”, ha defensat el ministre, que ha afegit que només per aquesta patida val la pena donar el suport als comptes i ha recordat que també cal comptar amb els fons europeus. El president de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), Vicente Boluda, ha demanat aprofitar aquesta “oportunitat fantàstica” per accelerar el corredor.

En l’acte, també s’ha fet una revisió de l’estat actual de les obres entre Algesires i la frontera i s’ha subratllat, entre d’altres, la finalització de la variant de Vandellós que posat fi als “colls d’ampolla” o els treballs al túnel de Castellbisbal, a més dels trams que inclouen “retards importants”, segons la plataforma, com el tercer carril entre La Encina i Alacant o la plataforma entre Castelló i València o d’altres pendents encara de construir, com el túnel passant de València i altres trams, en especial a Andalusia.

Al setembre del 2018, Ábalos va afirmar en un acte organitzat pels mateixos empresaris que el corredor mediterrani estaria en funcionament el 2021 entre Algesires i França i que no es quedarien “algunes obres” en relació als amples de via.

Ara, el ministre Ábalos ha comentat que espera que Algesires i la frontera quedin enllaçats en alta velocitat i ample internacional el 2025, tot i que no s’hi ha volgut comprometre amb molta rotunditat. En aquest sentit, ha dit que per culminar els treballs “són molt importants la voluntat política, els recursos financers i tenir molt clar què cal fer”. Mentrestant, el ministre diu que hi haurà “fites” amb connexions de trams però ha avisat que el que no es pot fer són “itineraris aïllats”. “Frustra molt tenir pedaços no connectats, genera ineficiències tremendes i unes conseqüències més negatives”, ha comentat, posant l’exemple de Granada.

- Advertisement -

El titular de Transports ha reivindicat la importància també dels fons europeus i ha avançat que prepara un decret llei per tal d’abreujar els terminis previstos en les obres -quant als estudis informatius o mediambientals, per exemple- ja que els diners s’han de començar a invertir el 2023 fins al 2026.

Precisament, El president de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), Vicente Boluda, ha demanat aprofitar “l’oportunitat fantàstica” que ofereixen els fons per accelerar aquesta infraestructura. En aquest sentit, ha recordat que el corredor en realitat comença a Algesires i transcorre fins a Hongria. “És un moment molt i cal aprofitar aquesta oportunitat”, ha reiterat el president de l’AVE, que ha dit estar “raonablement content” amb l’evolució dels treballs tenint en compte amb el ritme de fa uns anys.

- Advertisement -

En l’acte, també s’han pogut escoltar la veu d’alguns empresaris. És el cas de la consellera delegada de Libertas 7, Agnès Noguera, que ha posat de manifest la necessitat de pressionar França perquè acceleri l’alta velocitat entre Perpinyà i Besiers, previst per al 2040. “Nosaltres podem fer els deures però hi ha aquest pedaç que no es deixarà avançar”, ha avisat. Seria a partir d’aleshores, creu, quan Espanya tindria la “legitimitat” per anar a Brussel·les i exigir que es finalitzi aquest tram.

Per la seva banda, el copresident de Barceló Hotel Group, Simon Pedro Barceló, ha reivindicat la importància del corredor mediterrani també per a les Illes Balears, ja que un “major creixement econòmic i un major desenvolupament a la Península suposa més activitat turística” per a l’arxipèlag. A més, també pot servir, ha dit, per generar oportunitats al sector primari de les illes i a la petita indústria.

En l’acte hi ha assistit empresarial per reivindicar el corredor mediterrani, també hi ha assistit, entre d’altres, el president de la Generalitat valenciana, Ximo Puig; la presidenta d’Adif, Isabel Pardo de Vera; el president de Mercadona Juan Roig; el comissionat d’Espanya per al corredor mediterrani, Josep Vicent Boira; el president de la CEOE, Antonio Garamendi, i el president de Foment del Treball, Josep Sánchez-Llibre.

- Advertisement -

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Gairebé el 50% de les empreses a Espanya invertiran menys el 2021 per la pandèmia, segons una enquesta del BEI

El 48% de les empreses a Espanya preveu invertir menys el 2021 a causa de la pandèmia i només el 6% invertirà més l'any...

Tremosa veu “altament probable” que el Mobile es pugui celebrar a l’estiu

El conseller d'Empresa i Coneixement, Ramon Tremosa, s'ha mostrat optimista en relació amb la celebració del Mobile World Congress aquest pròxim estiu. En una...

L’FMI empitjora els pronòstics de l’eurozona i creu que les mesures fiscals s’hauran d’allargar “més del previst”

El Fons Monetari Internacional (FMI) empitjora els pronòstics econòmics de l'eurozona per la segona onada de covid-19 i preveu ara que els governs de...

Els pressupostos de l’Estat preveuen 8 milions d’euros pel soterrament de la línia R2 a Montcada i Reixac

Els pressupostos de l'Estat comptaran amb una partida reservada de 8 milions d'euros per fer efectiu el soterrament de les vies de la línia...

Brussel·les dona dos mesos a Espanya per reduir l’exposició dels treballadors a substàncies cancerígenes

La Comissió Europea dona dos mesos a Espanya per fer la comunicació sobre la legislació estatal que transposa les normes destinades a protegir els...

L’Airef estima un augment de l’endeutament a Catalunya fins al 35,3% del PIB el 2021

L'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal (Airef) estima un augment de la ràtio de deute a Catalunya fins al 35,3% del PIB el 2021, superior...

Segueix-nos

672
1,353