El Ministeri de Foment promet invertir quasi 150 milions d’euros en accessos al Port de Barcelona

3
L'esplanada on es construirà la terminal ferroviària que donarà servei al Moll Prat gràcies als futurs accessos per tren al Port de Barcelona. ACN

ACN

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha presentat aquest dilluns un pla d’inversió de 1.418 milions d’euros pels ports de l’Estat fins al 2021, que preveu 149,8 milions pel nou accés ferroviari sud al Port de Barcelona. Aquesta quantitat anirà a càrrec d’Adif (77,2 milions) i de la l’Autoritat Portuària de la capital catalana, que assumirà els 72,6 milions restants, tal i com detalla l’informe que ha donat a conèixer el propi ministre de Foment. La inversió total prevista als ports estatals per part del ministeri de cara al 2017 serà de 813 milions d’euros, el doble que la del 2016, que va ser de 413 milions.

El pla pel període 2017-2021 que ha dibuixat el Ministeri de Foment preveu una inversió directa als ports de titularitat estatal de 514 milions mentre que els altres 904 milions es destinaran a la millora dels accessos i de l’exterior dels mateixos. Per tipus de transport, el pla estableix 34 actuacions de ferrocarril per 850,5 milions i 13 de carretera per uns 54 milions.

Les actuacions previstes per Adif al Port de Barcelona són la plataforma de FGC de via única electrificada amb tres amples per valor de 30,7 milions, el ramal de connexió a Can Tunis per 35 milions i les instal·lacions de seguretat i protecció per 11,5 milions més. L’Autoritat Portuària de Barcelona assumirà el ramal de via doble electrificada amb dos amples per 59,5 milions d’euros, la subestació de potència per 7,3 i instal·lacions de seguretat i protecció per 5,8 milions.

La inversió pública pressupostada per al 2017 és de 813 milions d’euros, una xifra superior a la dels últims anys i se situa a nivells del 2011, quan el ministeri va destinar 748 MEUR a la millora dels accessos i instal·lacions dels ports de l’Estat.

El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha criticat en diverses ocasions la mala “connectivitat ferroviària” amb la infraestructura, que impedeix a Barcelona convertir-se en un dels principals ‘hubs’ logístics del sud d’Europa.

3 COMENTARIS

  1. Jo tambe podria construir carreteres a Castilla o Aragon si els hi robo 200 milions d’euros en puc invertir 50 milions per a que tinguin una carretera.

FER UN COMENTARI