El llenguatge, clau pel portaveu de l’empresa

0

Maria Fernanda Costa, ‘media coach’

El llenguatge genera realitats i produeix resultats, és pura acció, i en conseqüència res del que diem és innocent, per aquest motiu és tan important.

Les persones ens comuniquem a través del llenguatge verbal i també del llenguatge corporal. Aquest darrer “parla” de nosaltres i dóna a entendre el nostre estat emocional i les nostres veritables intencions.

S’estableix una relació mútua entre els dos llenguatges, és a dir, el que esdevé en un d’ells condiciona el que succeirà en l’altre, per tant és molt rellevant que hi hagi coherència entre els dos.

Dit d’una altra manera, l’efectivitat amb la que ens comuniquem no es pot dissociar del nostre estat d’ànim ni tampoc de les nostres emocions.

Per aconseguir ser un bon portaveu d’empresa es necessari prendre consciència d’aquesta doble dimensió del llenguatge, valorar no solament el contingut verbal del que diem sinó també la gran importància que té l’emoció des d’on comuniquem. I és en aquest punt en el que cal introduir un element facilitador de la mencionada consciència: el ‘coaching’. Aquesta disciplina té un paper decisiu perquè ajuda al portaveu a accedir a uns estadis d’alt rendiment mitjançant l’estimulació de l’aprenentatge.

Pel sociòleg, doctor en filosofia i ‘coach’ R. Echeverría, “el ‘coach’ és un facilitador de l’aprenentatge”. En concret, facilita la identificació i dissolució d’aquells obstacles que limiten l’acció i la captació del coneixement.

El ‘coach’ dóna al portaveu les eines necessàries per reconèixer, gestionar i modificar aquells estats d’ànim o emocions que el predisposen cap a determinades conductes improductives i l’allunyen del resultat desitjat, potenciant  i estimulant aquelles d’altres conductes que l’apropen al seu objectiu.

Amb aquestes eines el portaveu aprèn principalment a distingir entre estat d’ànim i emocions, a reconèixer estats d’ànim bàsics i a passar d’un estat d’ànim negatiu a un de positiu.

Es tracta, en definitiva, de què el portaveu aprengui a posar en pràctica un estat d’ànim i unes emocions que facilitin una comunicació més efectiva i per tant un major rendiment en el context empresarial-professional.

Maria Fernanda Costa és ‘media coach’ de Bottini Communication

FER UN COMENTARI