L’emprenedor de Balaguer que desafia les convencions de Silicon Valley

0
Danny Mola, a Califòrnia. KOLAU

Eduard Fernández (@eduard_bcn)

“A Silicon Valley s’hi aprèn què no ha de fer una empresa per triomfar”. Aquest és un dels principals missatges de Danny Mola, un empresari originari de Balaguer que porta anys instal·lat a la popular regió californiana, d’on han sorgit gegants tecnològics com Facebook o Uber. Mola ha aconseguit fer-se un lloc a la Meca de les ‘start-ups’ gràcies a la firma Kolau, que ajuda a les petites i mitjanes empreses a aconseguir un millor posicionament en les cerques a Google, és a dir, a que el seu nom aparegui a dalt de tot de la pàgina de resultats. A dia d’avui, Kolau és un soci estratègic de Google, i és present al mercat d’Estats Units, Espanya i diversos països llatinoamericans.

Per Mola, la clau per triomfar com a negoci es troba en evitar dos dels errors més comuns de Silicon Valley: intentar copiar el que estan fent d’altres ‘start-ups’, i buscar finançament de manera immediata. “No s’ha d’estar obsessionat amb el que passa a la zona, ja que no ajuda a innovar de veritat”, adverteix Mola. La trajectòria del balaguerí ha ajudat a forjar aquesta visió sobre el clúster tecnològic, ja que, a principis del 2000, mentre feia el batxillerat a San Francisco “i feia els deures a l’Starbucks”, va presenciar com explotava la gran bombolla de les “.com” a la regió. Uns anys més tard, ja com a empresari, va viure de primera mà com creixia i finalment queia l’especulació en el món de les “start-ups”, amb inversors que invertien d’immediat en idees “que eren poc més que powerpoints”.

L’empresari català, per contra, va preferir centrar-se en crear un projecte propi i innovador. Així, mentre feia excursionisme per la montanya de Ko’olau amb la seva esposa, a la illa de Oahu, a Hawaii, va decidir que volia oferir una plataforma per a que totes les empreses poguessin millorar la seva presència a internet de manera senzilla. Mola va apostar així per introduir el moviment ‘Do it Yourself’ en el màrqueting digital, és a dir, que tothom que vulgui pugui millorar el seu posicionament online, sense necessitat de grans coneixements informàtics. “No hi havia massa competència, ja que només algunes agències oferien aquests serveis a les pimes”, explica Mola.

Per tal d’aconseguir el seu objectiu, Mola va rebutjar contractar a cap programador, i va decidir aprendre a programar ell mateix. “Feia maratons de programació de 17 hores al dia”, relata l’emprenedor. Finalment, va crear Kolau el 2015, i la seva versió beta ràpidament va cridar l’atenció de Google: “Em van dir que no hi havia cap sistema més senzill per millorar el posicionament de les empreses”. Aquest any, l”start-up’ espera ajudar a més d’un milió de firmes a millorar la seva visibilitat online.

Lluita contra l’atur juvenil

Després de comprovar les avantatges d’aprendre programació, Mola busca ara ajudar també als joves a l’atur, i ofereix conjuntament amb els ajuntaments de Balaguer, Elda (Alacant) i Barbate (Càdis) cursos per aprendre a programar. “Jo mateix faig les classes, fem una sessió d’Skype a partir dela meva mitjanit”, diu Mola. L’empresari comenta que en dos mesos i mig es formen a nous programadors, i que la iniciativa serveix per “desmitificar la programació”, ja que tothom en pot aprendre. Mola, a més, ressalta que es tracta d’una manera ideal per reduir l’elevat atur juvenil, ja que es calcula que, durant els propers anys, es necessitaran fins a 900.000 programadors a tota la Unió Europea.

FER UN COMENTARI