Els hotels de la demarcació de Barcelona van rebre més de 12 milions de turistes el 2017

0
Vilanova i la Geltrú (foto: Albert Miró)

L’estudi “L’activitat turística a la Destinació de Barcelona” de l’Observatori del Turisme a Barcelona, impulsat per l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona destaca un augment del 3% de pernoctacions respecte el 2016.

Segons les darreres dades de “L’activitat turística a la Destinació Barcelona 2018 (dades 2017).”, durant el 2017 a la demarcació de Barcelona s’ha arribat als 12.066.776 de turistes, un augment del 3% respecte l’any 2016. Pel que fa únicament a la ciutat de Barcelona, aquesta xifra arriba fins als 7.686.718, un augment del 2,7%. Aquestes dades han estat treballades per l’Observatori del Turisme a Barcelona: ciutat i regió, impulsat per la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i Turisme de Barcelona.

Pel que fa a les pernoctacions, a nivell Entorn de Barcelona (comarques de Barcelona menys el Barcelonès) arriben als 14,6 milions, amb un augment del 7,9% respecte el 2016. Aquest increment és el més elevat de tots els paràmetres analitzats i representa la seva consolidació com a gran destinació turística. Pel que fa a la ciutat de Barcelona, aquestes pernoctacions arriben fins prop dels 20 milions.

Per Miquel Forns, diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona, «el turisme no entén de límits administratius, el turista viu l’experiència Barcelona en la seva totalitat. Som una gran destinació i l’estem projectant amb resultats molt positius». A més, «disposem d’eines per continuar liderant la captació de turística i de mitjans favorables perquè el turisme continuï evolucionant de manera sostenible i responsable. Volem municipis i comarques on els residents visquis i hi treballin amb qualitat de vida i on els turistes tinguin aquesta mateixa qualitat de vida».

Per comarques, el Maresme és la que té més pernoctacions, amb 6.990.360, seguida del Baix Llobregat (2.225.031) i Garraf (1.603.640). Alt Penedès i Osona són les que obtenen resultats més modestos, amb 50.779 i 157.966 respectivament.
Actualment, la Diputació de Barcelona, Turisme de Barcelona i l’Ajuntament de Barcelona tenen un acord per treballar conjuntament i fer front a la complexitat del turisme a nivell internacional. Aquesta col·laboració persegueix millorar la competitivitat del conjunt de la destinació Barcelona: ciutat i comarques.

Procedència i mercats de referència

Celler romà de Teià (Maresme)

Segons procedència, aquest 2017 el nombre de turistes estrangers (europeus) superen els espanyols, amb un 46,4% i un 28% respectivament. La resta provenen del mercat internacional (25,6%). Aquesta tendència posa de relleu la progressiva internacionalització de la demarcació de Barcelona, tant a nivell de la ciutat de Barcelona com de les comarques.
Pel que fa a l’Estada mitjana, aquesta se situa, en el 2017, en gairebé 3 nits en hotels i pensions; 3,8 en càmpings i 2,9 en cases rurals. Si mirem només la ciutat de Barcelona, l’estada mitjana en habitatges d’ús turístic se situa en les 3,8.

Perfil del turista i llocs més visitats

Si analitzem el perfil del turista, aquest seria un home (60%) amb una edat mitjana de 40 i que principalment viatja a la demarcació de Barcelona per vacances i oci (67, 2%), seguit del professional (21%). Pel que fa la fidelització, gairebé 1 de cada 2 han visitat la destinació amb anterioritat. I pel que fa al mitjà de transport, majoritàriament arriben en avió (76,6%) i tant sols un 9,6% en vehicle propi.

Finalment, cal destacar que en aquest 2017, el sector turístic ocupava 307.047 treballadors i comptava amb 27.745 empreses.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here